Despre asociatie

Fotografia mea
In 2010 am adus Asociatia Oameni Pentru Arta la Dealu Frumos,in efortul de a transforma centrul civic al satului in bine,de a initia proiecte privind educatia si sensibilizarea copiilor,dar si a populatiei spre patrimoniu, de a sprijini proiectele Centrului de Studii in Arhitectura Vernaculara de aici(Aici insa,nu aude nimeni).

luni, 8 august 2011

Re: ,,Vacanţă la Dealu Frumos"


     Cu atât drag şi interes am aşteptet şcoala de vară(,,vacanţa la Dealu Frumos”)! Ei,ea a fos şi s-a încheiat.După cum spuneam în articolul trecut,cred,totuşi,că Centrul de Stidii în Arhitectura Vernaculară Dealu Frumos a fost cadrul ideal în care participanţii s-au simţit într-o mică vacanţă şi unde au putut lega noi prietenii(chiar şi din sat:studenţii au putut să bea lapte proaspăt,au putut mânca ,sau bea o cafea,la Mio şi Lucian Vasiu,iar puştiul lor,Luci,candidat la clasa I,a fost partener de nădejde al studenţilor la desen).Mă bucur şi voi continua să realizez noi relaţii în sat.

   În ceea ce mă priveşte,eu....am fost din alt film! Din cele şase zile de ,,muncă”,n-am înţeles nimic !!(aţi auzit ? -  Nimic !!!) Acum,mi-am confirmat că cei mari,în cazul nostru,dascălii,în procent destul de mare,sunt la baza Insucceselor elevilor sau studenţilor.
     Am cunoscut un arhitect(la catedră) mare(1,80m), de care n-aş avea încredere că-mi face o casă.S-au inventat cuvinte sau grupuri de cuvinte- ex:,, transarhitecturi”,,,casă pentru nimeni şi oricând”, ,,casă pentru nimic şi oriunde”, ,,casă inutilă”etc.- doar pentru a da grandoare unui proiect de....nimic!
Profesorii invitaţi au indus studenţilor(şi aceştia,nu-mi vine să cred,s-au lăsat induşi) idei de lucru,cum ar fi:,,forma făra formă(!?) a vântului”, ,,forma infinitului”, ,,ceva care creşte pe orizontală şi se retrage pe verticală”, ş.a.
     La aceste idei,studenţii au înbârligat o sârmă,iar privitorii trebuiau să-şi imagineze că ar fi forma vântului,au prins pe aţe frunze la uscat şi trebuia să ne imaginăm că ar reprezenta slănina din turnuri şi au legat nişte fân,dar...nu ştiu ce ar fi trebuit să reprezinte.
     Dragilor(studenţi),după şcoală veţi ieşi tehnicieni,nu filozofi.Învăţaţi să calculaţi corect unghiuri,să puneţi corect în planuri şi în spaţiu,nu vă încărcaţi mintea cu.....tâmpenii(asta ,dacă vreţi să deveniţi buni arhitecţi,nu nişte legume)! A,era să uit,v-au dus în cimitir să ,,contemplaţi”! Poate n-aţi avut loc în parc sub castani?( emo????)
     Uitaţi şi jenaţi-vă de ce aţi realizat şi aţi susţinut la această şcoală de vară.
     Amintiţi-vă,însă, de conferinţele de după amiază,conduse de profesori de renume(care n-au participat la utopii în studenţia dumnealor) şi de cursurile Nemetschek. Amintiţi-vă de colegul vostru mai mare de la Cluj,care menţiona că la şcolile de vară de la Sibiu(Asoc.Oameni Pentru Artă,sau ATU) chiar au lucrat şi au lăsat în urma lor,lucruri finite,expuse publicului.


  În rest,cred că au fost câteva zile plăcute,petrecute într-un sat din Transilvania şi,cum spuneam la început,locul ideal pentru artă plastică şi arhitectură vernaculară.Dealu Frumos/Sibiu.
  Pentru organizatori,de data asta n-am cuvinte de lauda.

PS: Dacă n-am dreptate,intraţi pe articol şi lăsaţi comentariu.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu